ΤΟ 2009, ΕΤΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ.
Το 2009 ήταν η χρονιά της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και αβεβαιότητας. Οι τουριστικοί προορισμοί και ειδικά οι χώρες της Μεσογείου, υπέστησαν τις συνέπειες της οικονομικής αυτής κρίσης, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του τουριστικού τους προϊόντος. Έτσι η Ισπανία, η Ιταλία, η Αίγυπτος αλλά και η Κύπρος είδαν τα έσοδα από τον τουριστικό τομέα να συρρικνώνονται, με πτώση που άγγιξε το 15% έως και 20%. Αντίθετα η Τουρκία εκμεταλλευόμενη τα δυτικά της παράλια, τον αρχαιολογικό πλούτο των περιοχών της Ιωνίας και τα βυζαντινά μνημεία του Πόντου καθώς και τις χαμηλές τιμές, έμεινε σχετικά ανεπηρέαστη.
Στη χώρα μας, οι περισσότεροι τουριστικοί προορισμοί ακολούθησαν γενικά την ίδια πτωτική τάση, ευτυχώς όμως σε μικρότερα ποσοστά. Η πτώση όμως αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική ειδικά για προορισμούς που δεν έχουν ακόμα εκμεταλλευτεί ούτε το 20% των δυνατοτήτων τους.
Παρόλα όσα συνέβησαν στη μεσογειακή και στην ελληνική τουριστική αγορά, οι περισσότερες τουριστικές περιοχές της Λακωνίας παρουσίασαν ανοδικές τάσεις. Έτσι στην Μονεμβασιά, στην Ελαφόνησο, στην Νεάπολη και γενικά στα Βάτικα, στην Πλύτρα του Δήμου Ασωπού, στο Κυπαρίσσι του Δήμου Ζάρακα, στο Οίτυλο και στις περιοχές της Μάνης, καθώς και στην πόλη της Σπάρτης, η τουριστική κίνηση το έτος 2009, παρουσίασε θετικό πρόσημο.
Γίνεται έτσι προφανές ότι η Λακωνία αποτελεί αναδυόμενο, και ιδιαίτερα δυναμικό και ελκυστικό τουριστικό προορισμό, συνδυάζοντας τη μοναδικότητα των νησιών του Αιγαίου, την ιδιαιτερότητα της Μάνης, την αλπική ζώνη του Ταϋγέτου και τα δάση των Ταϋγέτου και Πάρνωνα. Όλα αυτά, συνδυασμένα με θρύλους, μύθους και ιστορίες, με θεούς, με κυνηγημένους έρωτες – αφορμή για πολεμική σύρραξη, με ήρωες και πολεμιστές, με κάστρα και παλάτια, με εκκλησίες και μοναστήρια που ευωδιάζουν αγιοσύνη και βυζαντινό μυστήριο.
Η συμβολή της Νομαρχιακής Επιτροπής Τουρισμού (Ν.Ε.Τ.) και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Λακωνίας στην ανοδική αυτή πορεία ήταν σημαντική. Στην προσπάθειά όμως αυτή βοήθησαν ουσιαστικά ο Σύλλογος των Ξενοδόχων Λακωνίας, ο Σύλλογος των Ενοικιαζομένων δωματίων, οι Δήμοι και το Επιμελητήριο Λακωνίας αλλά και οι επιχειρηματίες του τουρισμού βελτιώνοντας καθημερινά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών τους.
Ενδεικτικά κατά το 2009 η Ν.Α. Λακωνίας η Ν.ΕΤ:
- Προχώρησε στη έκδοση νέου Τουριστικού Οδηγού του νομού με τίτλο «ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ», στην ελληνική, αγγλική, γερμανική, ιταλική και για πρώτη φορά στην Ρωσική γλώσσα.
- Συμμετείχε στη θεματική τουριστική έκθεση που έγινε στην Πάτρα τον Φεβρουάριο του 2009 με τίτλο «Active Trip».
- Συμμετείχε για πρώτη φορά και με δικό της περίπτερο, υπενοικιασμένο από τον ΕΟΤ στη Διεθνή Έκθεση της Μόσχας που έγινε τον Μάρτιο του 2009.
- Συμμετείχε τον Μάιο, στη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση των Αθηνών με τίτλο «ΠΑΝΟΡΑΜΑ 2009», στην οποία ήταν για πρώτη φορά «ΤΙΜΩΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ». Στην έκθεση αυτή η Ν.Α. Λακωνίας είχε την καλύτερη παρουσία και μια από τις καλύτερες που έγιναν ποτέ εκ μέρους ΟΤΑ στην έκθεση αυτή, με ένα περίπτερο που αποτύπωνε και προέβαλε τη διαχρονική πορεία της Λακωνίας, από τα ομηρικά, τα κλασικά, και τα βυζαντινά χρόνια μέχρι και σήμερα. Ανάλογη ήταν και η εκδήλωση της Ν.Ε.Τ. στην έκθεση αυτή, με τίτλο «ΛΑΚΩΝΙΑ Η ΕΚΛΕΚΤΗ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ» που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή τη Χορωδίας Γιάννης Ρίτσος», του Πολιτιστικού Συλλόγου Μονεμβασίας «οι Ρίζες», του χορευτικού του πολιτιστικού Συλλόγου των Βατίκων και του Μουσικοχορευτικού Συλλόγου Μολάων «οι Μύλοι». Η εκδήλωση ήταν μια δίωρη παράσταση με ποίηση, μουσική και χορό και χαρακτηρίστηκε ως η καλύτερη εκδήλωση της Ν.Α. Λακωνίας. Στην έκθεση αυτή αξιοποιήθηκαν και παρουσιάσθηκαν για πρώτη φορά δυο αντιπροσωπευτικά αντικείμενα, όχι μόνο του Λακωνικού και Ελληνικού αλλά και του παγκόσμιου πολιτισμού: Τα «Χρυσά Κύπελλα Βφειού», που εκδόθηκαν σε ακριβές ασημένιο αντίγραφο και παρουσιάσθηκαν στα επίσημα εγκαίνια της έκθεσης και «Η αρπαγή της κόρης Ευρώπης από τον Δία Ταύρο», που αναπαράχθηκε σε πινακίδιο τύπου «φρέσκο» και ήταν το δώρο της Ν.Α. Λακωνίας στους επισκέπτες της έκθεσης.
- Σχεδίασε και πραγματοποίησε κατά την περίοδο του Πάσχα συντονισμένη διαφημιστική καμπάνια μέσω τηλεόρασης, ραδιοφώνου και εντύπων, με τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό «σπότ», καταχωρήσεις και συνεντεύξεις του Νομάρχη, Δημάρχων του νομού και της προέδρου της Ν.Ε.Τ.
- Σχεδίασε αντίστοιχη διαφημιστική καμπάνια κατά την περίοδο του καλοκαιριού η οποία προβλήθηκε στο πλαίσιο της τηλεοπτικής εκπομπής «ΑΡΩΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ».
- Συμμετείχε στην ετήσια, θεματική έκθεση «Μαθητικός Τουρισμός» που έλαβε χώρα στο Ζάππειο Μέγαρο τον Οκτώβριο του 2009.
- Συμμετείχε στην ετήσια έκθεση «Φιλοξένεια», που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο στην Θεσσαλονίκη και αποτελεί την μεγαλύτερη τουριστική έκθεση στα Βαλκάνια. Όπως και το 2008 που η Λακωνία απέσπασε το πρώτο βραβείο «Ωραιότερη Παραλία της Ελλάδας» για την Ελαφόνησο, και το δεύτερο βραβείο «Αγαπημένος Θαλάσσιος Προορισμός» για την Μονεμβασία, έτσι και το 2009 η Λακωνία βραβεύτηκε για τις ίδιες περιοχές.
- Σχεδίασε ολοκληρωμένη διαφημιστική καμπάνια με τηλεοπτικό και ραδιοφωνικό «σπότ», με συνεντεύξεις, και καταχωρήσεις στον τύπο, για το χειμώνα 2009 - 2010. Το πεντάλεπτο οδοιπορικό στην Λακωνία μεταδίδεται αυτήν την περίοδο σε 36 κεντρικά και περιφερειακά ελληνικά κανάλια.
10. Έγιναν διαφημιστικές καταχωρήσεις σε μια σειρά από έντυπα, του κέντρου της περιφέρειας αλλά και του εξωτερικού.
11. Τέλος σχεδιάστηκε και είναι υπό κατασκευή η νέα διαφημιστική τσάντα που θα χρησιμοποιείται για τη μεταφορά του τουριστικού υλικού και το διαφημιστικό καπέλο που θα προσφέρεται ως δώρο στα παιδιά και στους νεαρής ηλικίας επισκέπτες των εκθέσεων.
Κλείνοντας θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι ανάγκη η τουριστική προβολή του νομού μας αλλά και κάθε νομού να γίνεται συντονισμένα μέσω της περιφέρειας, ειδικά στις εκθέσεις και στα έντυπα του εξωτερικού.
Και φυσικά καμιά προσπάθεια προβολής δεν θα έχει τα απαιτούμενα αποτελέσματα εάν δεν συνοδεύεται (όπως επιτυχώς γίνεται μέχρι σήμερα) από τη συμπαράσταση και τη συνδρομή όλων των αρμόδιων φορέων και των επαγγελματιών του νομού.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου