Παρασκευή, 28 Ιανουαρίου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΕΥΡΩΤΑ

ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ - ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
- ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ-ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
- ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΕ ΠΡΟΣΧΗΑΤΙΚΟΥΣ ΔΙΑΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΓΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ
Μαζικές συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων επιδιώκει να επιβάλει η κυβέρνηση. Στις 20-1-2011 το υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε «διαβούλευση» για τα κριτήρια των συγχωνεύσεων, ώστε τελικά να διαμορφωθεί ο νέος «σχολικός χάρτης» του σχολείου της «αγοράς» από την επόμενη χρονιά. Στο κείμενο της «διαβούλευσης» δεν μπαίνει υπό συζήτηση το αν χρειάζονται οι συγχωνεύσεις, αλλά μόνο συζητιέται ο τρόπος που θα γίνουν.

Ο βασικός συνομιλητής της «διαβούλευσης» είναι οι δήμοι. Η επιλογή αυτή προσαρμόζει το «νέο» σχολείο της αγοράς στη διοικητική μεταρρύθμιση «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ», αφού προοπτικά αυτό θα ...«ανήκει» στους δήμους . Η λειτουργία της «αυτόνομης» σχολικής μονάδας που οραματίζεται η κυβέρνηση θα συνδέεται ακόμα περισσότερο με την τοπική διοίκηση, γεγονός που θα αποτελεί έναν ακόμα παράγοντα διαφοροποίησης μεταξύ των σχολείων.
Με αυτές τις εξελίξεις θα έχουμε και τα σχολεία των πλούσιων και των φτωχών δήμων, αλλά και τα δύο θα κυνηγούν την οικονομική τους επιβίωση, ενώ οι γονείς θα κληθούν να πληρώνουν ακόμα περισσότερα για το «καλό του σχολείου». Αυτό θα είναι το σχολείο της «αγοράς» με τα διαφοροποιημένα προγράμματα, το σχολείο της γρήγορης και «εύπεπτης» γνώσης, της γνώσης που πολύ γρήγορα θα απαξιώνεται.
Οι μαθητές που θα πληρώσουν άμεσα τις αλλαγές στο νέο «σχολικό χάρτη» θα είναι αυτοί που το σχολείο τους θα είναι μακριά απ' τον τόπο κατοικίας τους. Δεν υπάρχει πουθενά η ευθύνη του κράτους για τη μεταφορά των μαθητών. Η ευθύνη «μεταφέρεται» στη ...«συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής», δηλαδή στα ΚΤΕΛ και τα λεωφορεία! Δε λαμβάνεται πουθενά υπόψη η αποκοπή του μαθητή από το οικείο κοινωνικό και οικογενειακό του περιβάλλον.
Το γεγονός ότι ακόμα υπάρχει το «σχολείο της χωριού», δεν αποτελεί οπισθοδρόμηση. Το σχολείο για το οποίο εμείς παλεύουμε δεν μπορεί να είναι αχανές και απρόσωπο. Παιδαγωγική λογική έχει το σχολείο που είναι ενταγμένο σε έναν κεντρικό σχεδιασμό με επίκεντρο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Το να ξέρει - για παράδειγμα - ο εκπαιδευτικός τα ονόματα των μαθητών του δεν είναι παράδοση που πρέπει να εκλείψει. Γι αυτό, σήμερα όχι αύριο, λέμε «όχι» στην επιχείρηση «συγχωνεύσεις σχολείων», παλεύουμε ενάντια στην επιχειρούμενη αναδιοργάνωση της εκπαιδευτικής δομής που αποτελεί προμήνυμα των επόμενων εγκλημάτων στη μόρφωση των παιδιών του λαού.
Η Λαϊκή Συσπείρωση δεν ψήφισε το ψήφισμα του αντιδημάρχου κυρίου Παναγιωτακάκου Ηλία γιατί κινείται ακριβώς στη λογική της διαπραγμάτευσης και της συναίνεσης με το Υπουργείο αφού παίρνει μέρος στο διάλογο, την στιγμή που γνωρίζει καλύτερα από κάθε άλλον, τι σημαίνει <<Καλλικράτης>> στη παιδεία
Αυτοί που δεν μίλησαν καθαρά και δεν πήραν θέση ενάντια στον νόμο <<Καλλικράτη>> προεκλογικά δεν μπορούν να παρουσιάζονται σωτήρες και τιμητές των δημόσιων σχολείων και της δωρεάν παιδείας.

Λέμε ΟΧΙ στην κατάργηση των Λυκείων Κροκεών, Ξηροκαμπίου και σε κάθε κατάργηση-συγχώνευση Σχολικών μονάδων.


Για τη Λαϊκή Συσπείρωση του Δήμου Ευρώτα
ΒΟΥΛΑ ΣΤΑΜΑΤΑΚΟΥ
Δημοσίευση σχολίου