Η μεταλλική γέφυρα του Ποταμού Ευρώτα στην έξοδο της Σκάλας, κατασκευής του 19ου αιώνα, αποτελεί το μοναδικό σημείο προσπέλασης επιβατηγών και βαρέων οχημάτων με προορισμό τη Νοτιοανατολική Λακωνία και σημαντικούς εμπορικούς και τουριστικούς προορισμούς όπως Μολάους, Μονεμβασία και Νεάπολη.
Η μεταλλική αυτή γέφυρα, εξετάστηκε κατά το έτος 2001 από κλιμάκιο μηχανικών του ΥΠΕΧΩΔΕ και σύμφωνα με το ΔΜΕΟ/γ/496/08-08-01 κρίθηκε σκόπιμο να επισκευασθεί.
Στις 31/3/2003 με το έγγραφο ΔΜΕΟ/γ/150 του ίδιου Υπουργείου, επισημάνθηκε η άμεση ανάγκη παύσης λειτουργίας της εν λόγω γέφυρας και η αντικατάστασή της ως ακατάλληλης, λόγω των επικίνδυνων φθορών και της μικρής κλάσης φορτίων που μπορεί να δεχθεί, με νέα προεκτεταμένη με το απαιτούμενο πλάτος για διπλής κατεύθυνσης κυκλοφορία και ικανής να δεχθεί οχήματα με τα σύγχρονα δεδομένα ωφέλιμου φορτίου.
Κατά τα χρόνια που πέρασαν από το 2001 μέχρι σήμερα, πέραν των σημαντικών φθορών στο φορέα και τα βάθρα της, έχει υποστεί επιπλέον και ρηγματώσεις στο μεσόβαθρο. Ειδικά μετά τις πυρκαγιές του Αυγούστου του 2007 τα προβλήματα έχουν οξυνθεί λόγω της μειωμένης συγκράτησης των βρόχινων υδάτων από τις καμένες εκτάσεις της Λεκάνης Απορροής και της αύξησης του όγκου των νερών του Ευρώτα. Την παραπάνω περιγραφείσα κατάσταση της γέφυρας, μπορείτε να διαπιστώσετε και από το επισυναπτόμενο φωτογραφικό υλικό.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει εκπονήσει μελέτη για την κατασκευή νέας γέφυρας του Ποταμού Ευρώτα στην έξοδο της Σκάλας, η οποία έχει ήδη παραδοθεί και απομένει η εξασφάλιση πίστωσης ύψους 2.150.000 €, για την υλοποίησή της.
Δεδομένου ότι:
Μια ενδεχόμενη – και πολύ πιθανή στην ευρισκόμενη κατάσταση – κατάρρευσή της γέφυρας θα προκαλέσει πιθανό κίνδυνο για την ασφάλεια των διερχομένων και φυσικά θα απομονώσει ολόκληρο το νοτιοανατολικό τμήμα του νομού.
Ο πληθυσμός του τμήματος του νομού που συνδέεται με την πρωτεύουσα Σπάρτη άλλα και με το διοικητικό κέντρο της χώρας, μέσω της γέφυρας, ξεπερνά τις 70.000 και τους καλοκαιρινούς μήνες ο πληθυσμός αυτός διπλασιάζεται.
Mέσω της γέφυρας αυτής και στη συνέχεια του λιμανιού της Νεάπολης, εξυπηρετείται το νησί των Κυθήρων.
Tο 70% της παραγωγής των Λακωνικών Προϊόντων διακινούνται μέσω της γέφυρας του Ευρώτα.
Ζητήθηκε να εξεταστεί η δυνατότητα ένταξης του έργου της νέας γέφυρας για χρηματοδότηση από πόρους του Ειδικού Ταμείου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών, ώστε να αντιμετωπιστεί έγκαιρα ένα σημαντικό πρόβλημα που επιδεινώθηκε μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2007 και που αποτελεί «αγκάθι» για ολόκληρη την Λακωνία.
Ο κος Μολυβιάτης δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει θετικά το αίτημα.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου