Το διήμερο έλαβε χ ώρα στη Σπάρτη Λακωνίας και περιελάμβανε ξενάγηση στις πρότυπες εγκαταστάσεις της MEDOLIO ΑΕ, στο υπερσύγρονο εργοστάσιο της ΑΛΕΑ ΑΒΕΓΕΤ, στο Μουσείο Ελιάς και Ελληνικού Ελαιολάδου στη Σπάρτη και ημερίδα ΚΟΤΙΝΟΣ ΙΙ «Ελαιόλαδο : Προκλήσεις και προοπτικές ,ο ρόλος της ποιότητας».
Στην ημερίδα, ο εισηγητής Γεωργομανώλης Νικόλαος ,Προϊστάμενος Ε΄Τμήματος Διεύθυνσης Γεωργικών Εφαρμογών του ΥΠΑΑΤ αναφέρθηκε στα ευρωπαϊκά προγράμματα προώθησης ως εργαλείο ανάπτυξης.Το πρόγραμμα προβολής και προώθησης ελαιολάδου ΚΟΤΙΝΟΣ ΙΙ είναι πρόγραμμα ενεργειών ενημέρωσης για το ελαιόλαδο, συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΕ, το ΥΠΑΑΤ και τον ΣΕΒΙΤΕΛ. Είναι τριετούς διάρκειας και αφορά στις Ελλάδα-Κύπρο,Γερμανία,Αυστρία,Αγγλία και Σουηδία. Περιλαμβάνει στοχευμένες δράσεις όπως διαφημιστικές καταχωρήσεις, παραγωγή προωθητικού υλικού, προωθητικές ενέργειες σε καταστήματα λιανικής πώλησης και ενέργειες δημοσίων σχέσεων και δημοσιότητας.
Στη σημασία και το ρόλο του ελαιολάδου στην εθνική μας οικονομία αναφέρθηκε κατά την διάρκεια της ημερίδας ο κ.Οικονόμου Γεώργιος, Διευθυντής ΣΕΒΙΤΕΛ. Στο πλαίσιο της εισήγησής του με τίτλο «Το ελαιόλαδο στη διεθνή αγορά : Προσφορά και Ζήτηση», επεσήμανε την οικονομική διάσταση του ελαιολάδου η αξία του οποίου ανέρχεται στα 1,5 δις ευρώ. Επίσης, τόνισε ότι στην Ελλάδα 700.000 οικογένειες ζουν από το ελαιόλαδο. Ακόμη ο ίδιος υπογράμμισε ότι, παρόλο που πριν από ένα δίμηνο κυριαρχούσε η απογοήτευση για το ελαιόλαδο, οι ρυθμοί στη παγκόσμια ζήτηση και παραγωγή αυξάνουν.Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ.Οικονόμου, η Ελλάδα έρχεται 3η στην παγκόσμια παραγωγή τυποποιημένου ελαιολάδου μετά την Ισπανία και την Ιταλία και στην 1η θέση της παγκόσμιας παραγωγής extra. Επιπρόσθετα, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 1η θέση στην κατά κεφαλήν κατανάλωση ελαιολάδου (21,56 λίτρα), επώνυμο-τυποποιημένο 10% και χύμα 90%. «Δεν αρκεί η τεράστια κατανάλωση στη χώρα μας. Όντως έχουμε το καλύτερο ελαιόλαδο αλλά αν δεν το προωθήσουμε δεν μπορούμε να καταφέρουμε τίποτα», δήλωσε ο κ. Οικονόμου και πρόσθεσε : « Το ελληνικό ελαιόλαδο δεν έχει την αναγνωρισιμότητα που του αξίζει. Το μειονέκτημά μας είναι ότι οι άλλες χώρες έχουν χαμηλότερες τιμές αλλά και κόστος στην ελαιοσυλλογή». Τα προβλήματα της ελαιοκομίας εντοπίζονται στον πρωτογενή τομέα είναι τα εξής: παλιοί ελαιώνες, αυξημένες εισροές, ανομοιογένεια ελαιώνων, γήρανση πληθυσμού, απασχόληση αλλοδαπών εργατών και τρόπος ελαιοσυλλογής. Επίσης, στον δευτερογένη τομέα, μεγάλος ανταγωνισμός, χύμα διακίνηση.
Ο κ. Οικονόμου έκλεισε με μια σειρά από προτάσεις και ευκαιρίες ανάπτυξης του προϊόντος για την χώρα μας: επανεξέταση του ρόλου των ομάδων παραγωγών, εθνική στρατηγική προώθησης, διαφοροποίηση προϊόντων, αναβάθμιση συσκευασιών και καινοτόμες ετικέτες. Οι νέες στοχευμένες αγορές του εξωτερικού (Κίνα, Ινδία), βιολογική καλλιέργεια και η αντικατάσταση της χύμα πώλησης από επώνυμα προϊόντα κάθε συνεταιρισμού η εταιρείας είναι μερικές από τις ευκαιρίες ανάπτυξης, κατά τον ΣΕΒΙΤΕΛ.http://leimonitis.com/
πηγη agronews.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου