Πέμπτη 13 Μαΐου 2010

ΤΕΔΚ Λακωνίας:Προτάσεις για το σχέδιο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ

Την Παρασκευή, 7 Μαΐου συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΤΕΔΚ Ν. Λακωνίας με σκοπό την αποστολή προτάσεων για το σχέδιο νόμου του «Προγράμματος ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ».

ΘΕΣΜΙΚΟ

1.Από τις προτάσεις της ΚΕΔΚΕ επί του Σχεδίου Νόμου να αποσυρθεί η πρώτη από την Β΄ ομάδα προτάσεων που αφορά τα αιρετά συλλογικά όργανα και να ισχύσει ότι προέβλεπε το μη οριστικοποιημένο σχέδιο νόμου.
2.Πρέπει να τροποποιηθεί το άρθρο 158 του ΔΚΚ ως προς το σκέλος των δαπανών, έτσι ώστε να καλύψει τις νέες αρμοδιότητες που δίνονται στους Δήμους. Σημειωτέον ότι για να εξοφληθεί μια δαπάνη από το Ελεγκτικό Συνέδριο, πρέπει να προβλέπεται από το Νόμο.
3.Να καταργηθεί η αναστολή της επαγγελματικής δραστηριότητας του Δημάρχου (Άρθρο 16)
4.Να υπάρξει η δυνατότητα προσαύξησης των υποψηφίων των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων κατά 2. (Άρθρο 18)
5.Στο άρθρο 26 «Περιεχόμενο των ψηφοδελτίων» υπάρχει ασάφεια.
6.Στις μονοεδρικές, διεδρικές και τριεδρικές εκλογικές περιφέρειες, ο εκλογέας να μπορεί να εκφράσει την προτίμησή του υπέρ 2 υποψηφίων της εκλογικής περιφέρειας στους καταλόγους της οποίας είναι γραμμένος.(Άρθρο 27)
7.Να προβλεφθούν θεματικοί και τοπικοί Αντιδήμαρχοι, οι οποίοι σε αριθμό θα αντιστοιχούν στους ΟΤΑ που συνενώνονται συν ένας (1), εκτός κι αν ο νόμος προβλέπει μεγαλύτερο αριθμό. Η θητεία των εν λόγω αντιδημάρχων να είναι ετήσια.(Άρθρο 59)
8.Στο άρθρο 62 να διορθωθεί «που την αφορά» και όχι «που την αφορούν»
9.Να προστεθεί ……καθώς και όποια άλλη αρμοδιότητα προκύπτει από τις κείμενες διατάξεις στο άρθρο 63 «Αρμοδιότητες Εκτελεστικής Επιτροπής»
10.Στις αρμοδιότητες της Οικονομικής Επιτροπής να είναι η απευθείας ανάθεση μικρών έργων ή εργασιών. Πρόεδρος της επιτροπής αυτής(Άρθρο 72) καθώς και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής(Άρθρο 73) να είναι ο Δήμαρχος ή όποιος ο ίδιος ορίσει.
11.Θα πρέπει να προβλέπεται από το Νόμο ποιες υπηρεσίες θα συνεχίσουν να λειτουργούν στους παλαιούς δήμους, αλλιώς θα υπάρξει μεγάλο πρόβλημα κατανομής και εξυπηρέτησης δημοτών.(άρθρα 83,84,91). Στο άρθρο με τις αρμοδιότητες του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας, δεν προβλέπεται ποιος αποφασίζει για τη στελέχωση των υπηρεσιών του Δήμου που εδρεύει στην Δημοτική κοινότητα.
12.Να προστεθεί η συμμετοχή εκπροσώπου του Δήμου στην επιτροπή καθορισμού γραμμής αιγιαλού και χρηματοδότηση ανασκαφικής έρευνας σε αρχαιολογικού χώρους (άρθρο 94)
13.Πρέπει να προβλεφθεί μια αντίστοιχη υπηρεσία με αυτήν του άρθρου 152 του ΔΚΚ
14.Σε ότι αφορά στο άρθρο 225 «Υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας» :

*Η προθεσμία των 40 ημερών να γίνει 20, διότι είναι πολύ μεγάλη και θα δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία των Δήμων.
*Θα πρέπει πριν αποσταλεί ακυρωτική πράξη να υπάρχει σχετικό φύλλο παρατηρήσεων για ανάκληση ή τροποποίηση
*Δεν προβλέπεται καμία συνεργασία ή δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ Α.Υ.Ε. και Ελεγκτικού Συνεδρίου
*Να προβλεφθεί κλιμάκιο της Α.Υ.Ε. σε επίπεδο Νομού και η λειτουργία της να ξεκινήσει από 1/1/2011 και όχι αργότερα. Κάθε πρόβλεψη για μεταβατική περίοδο θα είναι καταστροφική.

1.Οι χρηματοδοτήσεις να προβλέπονται κατ’ ελάχιστο από το Νόμο.
2.Οι Δημοτικές και οι Τοπικές Κοινότητες να έχουν τις ίδιες αρμοδιότητες
3.Όσον αφορά στο άρθρο 262 «Ειδικό Πρόγραμμα Εξυγίανσης» ποιο θα είναι το ποσοστό που το χρέος θα υπερβαίνει τα τακτικά έσοδα για να υπαχθεί στο πρόγραμμα εξυγίανσης;
4.Να τεθεί ένα χρονοδιάγραμμα δράσεων – σταδίων προετοιμασίας των νέων ΟΤΑ για να λειτουργήσουν απρόσκοπτα από 1/1/2011
5.Να προβλεφθούν παραρτήματα σε επίπεδο Νομού για τις περιφερειακές ΤΕΔ και τους ΦΟ.Δ.Σ.Α.

ΧΩΤΑΤΑΞΙΚΟ

Με βάση τα κριτήρια που αναφέρει το Σχέδιο Νόμου υποβάλλει τις ακόλουθες προτάσεις:

1.Ο νέος Δήμος Σπάρτης με έδρα τη Σπάρτη να αποτελείται από τους Δήμους α/ Σπαρτιατών, β/ Μυστρά, γ/ Πελλάνας, δ/ Θεραπνών και ε/Φάριδος, οι οποίοι καταργούνται.
2.Ο σημερινός Δήμος Οινούντος, ο οποίος είναι χαρακτηρισμένος ως ορεινός δήμος και έχει πληθυσμό σύμφωνα με την τελευταία απογραφή άνω των 2.000 κατοίκων, γεγονός που υπερκαλύπτει τα κριτήρια περί ορεινότητας που θέτει το Υπουργείο, να συνενωθεί με την Κοινότητα Καρυών και να αποτελέσει ένα ξεχωριστό Δήμο με έδρα τη Σελλασία.
3.Σε ότι αφορά το νέο Δήμο Μάνης δεν υπάρχει καμία παρατήρηση.
4.Στον νέο Δήμο Ευρώτα να οριστεί ως ιστορική έδρα το Τ.Δ. Γερακίου.
5.Στον νέο Δήμο Επιδαύρου Λιμηράς, ο οποίος θα αποτελείται από τους δήμους, α/Μονεμβάσιας, β/Μολάων, γ/ Ζάρακα, δ/ Ασωπού και ε/ Βοιών, να δοθεί η ονομασία «Δήμος Μονεμβάσιας», διότι το όνομα της ιστορικής Μονεμβάσιας δε πρέπει να χαθεί και η ονομασία αυτή θα βοηθήσει αναπτυξιακά και τον εν λόγω Δήμο αλλά και όλη τη Λακωνία γενικότερα.
6.Σε ότι αφορά τη σημερινή κοινότητα Ελαφονήσου, η οποία βάση του σχεδίου νόμου αναγνωρίζεται σε Δήμο, συμφωνούμε απόλυτα, διότι πληροί τα απαιτούμενα από το σχέδιο νόμου κριτήρια περί νησιωτικότητας.

Πέραν τον ανωτέρω :

α/ Ο σημερινός Δήμος Μυστρά έχει πάρει ομόφωνη απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου να παραμείνει ως έχει με έδρα το Μυστρά, διότι πληροί όσο κάθε άλλη περιοχή του Νομού το κριτήριο της ιστορικότητας ως μοναδικής σημασίας και αξίας Ιστορικό, Θρησκευτικό και Πολιτιστικό Κέντρο, μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς προστατευόμενο από την UNESCO, αίτημα το οποίο, εφόσον είναι εφικτό, η ΤΕΔΚ Ν. Λακωνίας στηρίζει.

Στη περίπτωση αυτή η πρότασή μας, όσον αφορά την παράγραφο Β1, τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής: ο Δήμος Σπάρτης τελικά να αποτελείται από τους Δήμους α/Σπαρτιατών, β/ Πελλάνας, γ/ Θεραπνών και δ/Φάριδος, οι οποίοι καταργούνται και να παραμείνει ο Δήμος Μυστρά ως έχει, αποτελώντας αυτόνομο Δήμο με έδρα το Μυστρά

β/ Η ΤΕΔΚ Ν. Λακωνίας θεωρεί ότι ο Δήμος Βοιών αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση και ως τέτοια την αντιμετώπιζε και η μελέτη του ΙΤΑ, η οποία βέβαια με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου δεν υλοποιείται. Γι αυτό προτείνει την αυτόνομη παρουσία του Δήμου Βοιών με έδρα τη Νεάπολη για τους εξής λόγους :

*Είναι ο δεύτερος σε πληθυσμό σήμερα Δήμος του Ν. Λακωνίας με περίπου 8.000 κατ. και έκταση 215χιλ. στρ.
*Η έδρα του η Νεάπολη, με πληθυσμό πάνω από 4000 κατ. σε μόνιμη βάση, είναι μια από τις πέντε μεγαλύτερες πόλεις του Νομού
*Αποτελείται από 13 Τοπικά Διαμερίσματα εκ των οποίων τα 3 ορεινά και τα 8 ημιορεινά
*Διαθέτει όλες τις βαθμίδες α/βαθμιας και β/βαθμιας εκπαίδευσης
*Διαθέτει όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και 3 τράπεζες
*Είναι πλήρως διοικητικά οργανωμένος με υπηρεσίες (οικονομική – τεχνική – ταμειακή- ύδρευσης- καθαριότητας) και μηχανικά εξοπλισμένος
*Διαθέτει αξιόλογο ιστορικό περιβάλλον (Προϊστορικά και Βυζαντινά Μνημεία) και μοναδικό φυσικό περιβάλλον ( σπήλαια – Απολιθωμένο Δάσος)
*Απέχει περίπου μια ώρα από την έδρα του προτεινόμενου νέου Δήμου, τους Μολάους, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνετε η εξυπηρέτηση των δημοτών του.
Εφόσον η πρότασή αυτή γίνει αποδεκτή η παράγραφος Β5 τροποποιείται και διαμορφώνεται ως εξής:
O Δήμος Επιδαύρου Λιμηράς να αποτελείται τελικά από τους Δήμους α/Μονεμβάσιας, β/Μολάων, γ/ Ζάρακα και δ/ Ασωπού με έδρα τους Μολάους και ονομασία του νέου δήμου «Δήμος Μονεμβάσιας» και ο Δήμος Βοιών να αποτελέσει αυτόνομο Δήμο με έδρα τη Νεάπολη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: