Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010

ΙΔΡΥΣΙΣ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΙΔΕΑ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Αγαπητοί συγχωριανοί,
Από την εφηβική μου ηλικία άρχισα να αξιολογώ την πολιτιστική αξία μνημείων του χωριού μας, όπως ο Ενοριακός μας Ναός «Η Κοίμησις της Θεοτόκου», ο Άγιος Βασίλειος (με τον οποίο θα ασχοληθώ κάποια άλλη στιγμή εάν τα πράγματα μου έλθουν όπως υπολογίζω), η Αγία Τριάδα, η Αγία Κυριακή και εννοώ το παλαιό εκκλησάκι και τόσα άλλα ερειπωμένα βυζαντινά εκκλησάκια.
Λατρεύω την παράδοση και τις παραδοσιακές αξίες, οι οποίες αντέχοντας στον χρόνο σημαίνει ότι είναι σωστές.
Από την δεκαετία του ΄70 και εντεύθεν αισθανόμουν την ανάγκη ιδρύσεως ενός Εκθεσιακού Χώρου, ενός Μουσείου Ιστορικού, Πολιτιστικού και Λαογραφικού περιεχομένου, για να στεγάσει την παράδοση του χωριού μας.
Σαν τέτοιο χώρο πάντα φανταζόμουν το ισόγειο της οικίας μου, από την μητέρα μου Ευμορφία, που από το 1865 έως 1955 λειτουργούσε παραδοσιακόν ελαιοτριβείον.
Τώρα, ύστερα από την αναπαλαίωση που έκανα στην οικία μου, τα τελευταία χρόνια, επέστη ο χρόνος για να πραγματοποιήσω το όνειρό μου, δηλαδή την ίδρυση ενός Μουσείου στην Απιδέα.
Στις 20 Σεπτεμβρίου του τρέχοντος έτους γνωστοποίησα την πρόθεσή μου στον Πολιτιστικό Σύλλογο
Γυναικών του χωριού μας, και στις 23 του ιδίου μηνός στον Σύλλογο των Απανταχού Απιδιωτών.
Η αρχή είναι, όλοι γνωρίζουμε, το ήμισυ του παντός.Στην προκειμένη περίπτωση δεν έχουμε μόνο το ήμισυ, αλλά και κάτι παραπάνω.Έχουμε τον Εκθεσιακό Χώρο έτοιμο, με ότι αντικείμενα διαθέτει η συλλογή μου.
Βέβαια ο εσωτερικός χώρος χρειάζεται μια βελτίωση και καθαρισμό, πράγματα τα οποία θα γίνουν από εμένα αποκλειστικώς, εν τη παρόδω του χρόνου.
Τότε, ο καθείς εξ υμών θα δύναται να εκθέτει το αντικείμενό του για όσο χρόνο θέλει, χωρίς να χάνει την ιδιοκτησία του εκτεθέντος και να το αποσύρει όποτε θέλει.
Περισσότερες λεπτομέρειες θα εκθέσω προσεχώς.
Πιστεύω ακραδάντως ότι πολύ σύντομα, Θεού θέλοντος, θα εγκαινιάσουμε το Μουσείο της Απιδέας.
Μετά τιμής
Νικόλαος Ευαγγέλου Καλοδήμας

Δεν υπάρχουν σχόλια: