ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
---|---|
Κατασκευαστής | McDonnell Douglas (Boeing) |
Χώρα προέλευσης | Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής |
Διαστάσεις (Μ/Π/Ύ) | 19,2/11,7/5,02 μέτρα |
Βάρος (κενό/μέγιστο) | 13.757/28.030 κιλά |
Εμβέλεια | 4.180 km |
Μέγιστη ταχύτητα (sea level) | 1445 km/h |
Μέγιστη ταχύτητα (40.000 πόδια) | 2390 km/h |
Αρχικός βαθμός ανόδου | 18.715 μ/λεπτό ή 61.400 πόδια/λεπτό |
Μέγιστο επιχειρησιακό ύψος | 18.182 μ ή 62.250 πόδια |
Κινητήρες | 2x GE J79-GE-17A Turbojets |
Μέγιστη ώση | 159.2 kN (35,800 lb) |
Οπλισμός | Πυροβόλο 1x20 χιλ. Μ61Α1 "Vulcan" |
Κατασκευαστής | McDonnell Douglas (Boeing) |
Χώρα προέλευσης | Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής |
Διαστάσεις (Μ/Π/Ύ) | 19,2/11,7/5,02 μέτρα |
Βάρος (κενό/μέγιστο) | 13.757/28.030 κιλά |
Εμβέλεια | 4.180 km |
Μέγιστη ταχύτητα (sea level) | 1445 km/h |
Μέγιστη ταχύτητα (40.000 πόδια) | 2390 km/h |
Αρχικός βαθμός ανόδου | 18.715 μ/λεπτό ή 61.400 πόδια/λεπτό |
Μέγιστο επιχειρησιακό ύψος | 18.182 μ ή 62.250 πόδια |
Κινητήρες | 2x GE J79-GE-17A Turbojets |
Μέγιστη ώση | 159.2 kN (35,800 lb) |
Οπλισμός | Πυροβόλο 1x20 χιλ. Μ61Α1 "Vulcan" |
Σε ελληνική υπηρεσία
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία αποτέλεσε έναν από τους σημαντικότερους χρήστες του συγκεκριμένου τύπου αεροσκαφών, αποκτώντας 92 αεροσκάφη από το 1974 μέχρι σήμερα. Η αρχική παραγγελία με την κωδική ονομασία "Peace Icarus" έγινε το 1971 και αφορούσε 36 συνολικά F-4E, η παράδοση των οποίων ξεκίνησε τον Μάρτιο του 1974 και ολοκληρώθηκε το 1976, μαζί με την επιπλέον παράδοση δύο αεροσκαφών σε αντικατάσταση ισάριθμων απωλειών, που είχαν στο μεταξύ σημειωθεί. Στα πλαίσια της υλοποίησης του προαναφερθέντος προγράμματος, η Π.Α. απέκτησε "πακέτο" και σύγχρονα οπλικά συστήματα,συμπεριλαμβανομένων κατευθυνόμενων βομβών λέιζερ, βλημάτων αέρος-επιφανείας ΑGΜ-65 Μaverick. Θα πρέπει να σημειωθείότι κατά τη διάρκεια της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο η Ελλάδα διέθετε σεβαστό αριθμό επιχειρησιακά έτοιμων F-4E,γεγονός που της εξασφάλιζε σημαντικό αεροπορικό πλεονέκτημα σε περίπτωση επέκτασης του πολέμου.Mόλις ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα "Peace Icarus Ι" το 1976, η Ελλάδα παρήγγειλε 18 επιπλέον αεροσκάφη F-4Ε και 8 φωτοαναγνωριστικά RF-4Ε. Τα τελευταία παραδόθηκαν κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ Ιουνίου 1978 και Απριλίου 1979, ενώ τα υπόλοιπα F-4E εντάχθηκαν στο ελληνικό δυναμικό μεταξύ Μαϊου και Δεκεμβρίου 1978. Επιπρόσθετη παραγγελία για την μεταφορά 40 αμερικανικών αεροσκαφών από τα αποθέματα των Η.Π.Α. ανακοινώθηκε το 1987, ενώ σύμφωνα με άλλες πληροφορίες η προμήθεια αφορούσε 50 F-4E και 19 F-4G Wild Weasels που ειδικεύονται στην καταστολή αεράμυνας. Τελικά, η συμφωνία περιορίστηκε σε 28 F-4E που μεταφέρθηκαν από τα αποθέματα της Αμερικανικής Εθνοφρουράς και παραδόθηκαν στην 338 Μοίρα στα τέλη του 1991. Σε αντάλλαγμα οι Η.Π.Α. διατήρησαν 8 ακόμη χρόνια της στρατιωτικές τους βάσεις στη χώρα.Τέλος, μερικούς μήνες αργότερα η γερμανική πολεμική αεροπορία (Lυftwaffe) παραχώρησε δωρεάν στη χώρα μας 27 φωτοαναγνωριστικά αεροσκάφη RF-4Ε, από τα οποία τα 7 χρησιμοποιήθηκαν για ανταλλακτικά των υπολοίπων, ενώ τα 20εντάχθηκαν πλήρως επιχειρησιακά στη δύναμη της 348 Μ.Τ.Α.,όπου και εξακολουθούν να επιχειρούν μέχρι σήμερα.
http://www.ellinikos-stratos.com/aeroporia/f-4_1.asp
3 σχόλια:
Ο ΓΕΡΟΛΥΚΟΣ ΑΚΟΜΑ ΕΧΕΙ ΔΟΝΤΙΑ ΚΑΙ ΔΑΓΚΩΝΕΙ ΑΣΧΗΜΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
338 Μοίρα Δίωξης Βομβαρδισμού
Ἢ τὰν ἢ ἐπὶ τᾶς
Η Αεροποpια μαs αποτελεί το μακρύ ΔΟΡΥ (των Σπαρτιατών)τηs στρατιω- τικήs ισχύs τηs χώραs μαs.Η Αεροπορία μαs καταφέρνει να αξιοποιεί στο μέγιστο το υλικό που τηs έχει εμπιστευθεί ο Ελληνικόs Λαόs μέσα απο το υστέρημα του.Το επιχειρησιακό προσωπικό (Πιλότοι και τεχνικοί ) είναι αρτια εκπαιδευμένο και επιχ/κά προετοιμασμένο για να επιτύχει το επιζητούμενο αποτέλεσμα σε καιρό πολέμου.Αυτό που χρειαζεται είναι Πολιτική ωριμότητα-σταθερότητα -τόλμη και εμπιστοσύνη στιs ένοπλεs δυνάμειs μαs για να μην ξαναζή- σουμε άλλα Ιμια.
Δημοσίευση σχολίου