Την παρέμβαση του Εισαγγελέα προκάλεσε για το θέμα της κατασκευής Παράκαμψης Μακρυνάρας ο Νομάρχης Λακωνίας κ. Κωνσταντίνος Φούρκας.
Η ενέργεια αυτή ήταν αποτέλεσμα της προκλητικής αδιαφορίας που έχει επιδείξει ο ανάδοχος του έργου στη σειρά καταγγελιών ιδιωτών και φορέων της περιοχής καθώς και στις επανειλημμένες διαμαρτυρίες της Ν.Α. Λακωνίας για αποκατάσταση των βαρυτάτων κακοτεχνιών.
Το θέμα έχει ανακύψει από το Δεκέμβριο του 2008 οπότε διαπιστώθηκε και επισημάνθηκε ο σοβαρότατος κίνδυνος για την οδική ασφάλεια των διερχομένων σε τμήματα της Νέας οδικής Παράκαμψης Μακρυνάρας, που κατασκευάστηκαν από την ανάδοχο εταιρεία και είχαν ήδη παραδοθεί σταδιακά στην κυκλοφορία.
Κατόπιν συνεχών οχλήσεων διεκόπη η κυκλοφορία σε τμήμα του έργου προκειμένου να αποκατασταθούν οι επικίνδυνες κακοτεχνίες.
Εν τω μεταξύ και σε άλλα τμήματα του εν λόγω έργου, στα οποία δεν είχε κατά το παρελθόν θεωρηθεί απαραίτητη η διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων, παρουσιάστηκαν νέα κατασκευαστικά ελαττώματα, τέτοιας μάλιστα βαρύτητας, ώστε να αποτελεί κατά την κοινή λογική απλά θέμα χρόνου η επέλευση τροχαίου ατυχήματος, αν όχι δυστυχήματος, δεδομένης και της σχετικής αύξησης της κίνησης οχημάτων λόγω έναρξης της τουριστικής περιόδου.
Πιο συγκεκριμένα, ο Νομάρχης αιτούμενος την Εισαγγελική παρέμβαση επισημαίνει τα ακόλουθα στοιχεία συνοδευόμενα από σχετικές φωτογραφίες - ντοκουμέντα:
«…κατά μήκος της οδού στην οποία σημειωτέον έως και σήμερα διεξάγεται κίνηση οχημάτων διαπιστώνονται μακροσκοπικά μεταξύ άλλων και τα εξής:
1.Υπάρχουν διαμήκεις ρηγματώσεις και καθιζήσεις των επιχωμάτων και της οδοστρωσίας στον ασφαλτοτάπητα,
2.Κατά τμήματα σε όλο το μήκος του δρόμου έχουν γίνει αποκαταστάσεις των φθορών του ασφαλτοτάπητα με χώμα ή σκυρόδεμα, ή στην καλύτερη περίπτωση ασφαλτικά «μπαλώματα», τα οποία παρουσιάζουν σημαντικές ανισοσταθμίες (σκαλοπάτια) με τον υπάρχοντα ασφαλτοτάπητα κυκλοφορίας,
3.Κατά μήκος τους δρόμου η τελική επιφάνεια του ασφαλτοτάπητα παρουσιάζει ανισοσταθμίες και σε αρκετά τμήματα ο ασφαλτοτάπητας κυκλοφορίας παρουσιάζει σημεία αποδιοργάνωσης,
4.Υπάρχουν τμήματα της οδού τα οποία δεν έχουν καν ασφαλτοστρωθεί.
Πρέπει δε να σημειωθεί ότι η προληπτική σήμανση των επικινδύνων σημείων, στα οποία όριο ταχύτητας είναι κατά μέσο όρο τα 70 χλμ./ώρα, είναι το λιγότερο ανεπαρκής, αν όχι παντελώς απούσα, με αποτέλεσμα η κίνηση κατά τις νυχτερινές ιδίως ώρες να καθίσταται εξαιρετικά επισφαλής….»
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Εθνική Οδός Σπάρτης – Μονεμβασίας αποτελεί το μοναδικό κύριο οδικό άξονα σύνδεσης της νοτιοανατολικής Λακωνίας εξυπηρετώντας την τουριστική πρόσβαση και ιδίως την επιχειρηματική δραστηριότητα σε σημαντικά κέντρα του Νομού (Μονεμβασία, Νεάπολη, Ελαφόνησο, Μολάους, Νιάτα, Ζάρακα, Ασωπό κλπ) ο Νομάρχης κ. Κ. Φούρκας δήλωσε:
«Φέρουμε ακέραια την υποχρέωση να πράξουμε τα δέοντα, προκειμένου, ένα έργο αναπτυξιακής πνοής που προκάλεσε η Ν.Α. Λακωνίας αφουγκραζόμενη το αίτημα γενεών Λακώνων και το οποίο χρηματοδότησε η Πολιτεία, να μην μετατραπεί σε εφιάλτη απομόνωσης και αποκλεισμού».
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου